Aroma marketing

Jak dobrać zapach do branży w jakiej pracujemy? Poradnik

zapachy do branży

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do stwierdzenia, że współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający, a także świadomy swoich wyborów. Na decyzję zakupową, czyli wybór danego produktu bądź usługi firmy, często mają wpływ detale. Warto mieć na uwadze, że istnieje szereg czynników, które mogą podświadomie działać na zachowanie klientów i wywoływać u nich pozytywne skojarzenia. Prowadzisz własny biznes? A może szukasz sposobu na przyciągnięcie nowych klientów? Sprawdź, jak dobrać zapach do branży i dlaczego aromamarketing to skuteczna technika marketingu sensorycznego!

Aromamarketing dla różnych branż

Zmysły wpływają na naszą percepcję, a także przywołują wspomnienia. Dlaczego to takie istotne? Dzięki doznaniom zmysłowym lepiej zapamiętujemy to, czego doświadczyliśmy i gdzie byliśmy w danym momencie. Co więcej, na poczucie estetyki wpływa nie tylko to, co widzimy, ale również to, co podpowiada nam węch. To, jaki zapach unosi się w danym pomieszczeniu, ma przełożenie na receptory węchowe, będące pierwszym etapem przewodzenia sygnału nerwowego do mózgu. W sytuacji, kiedy wyczuwamy przyjemną dla nas nutę zapachową, mózg jest w stanie nie tylko ją zapamiętać, ale również aktywuje układ limbiczny, odpowiedzialny za sterowanie pamięcią i uczuciami. Co oznacza to w praktyce? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że miejsce, w którym wyczuwamy ładny zapach, zapisze się w naszej pamięci, co sprawi, że będziemy chcieli do niego wrócić.

Zmysłowe doznania znalazły również swoje zastosowanie w marketingu. Kluczową rolę odgrywają tutaj zapachy dopasowane do branży. Zastanawiasz się, dlaczego warto dokonać takiego podziału? Wyodrębnienie nut zapachowych i przypisanie ich do konkretnego profilu działalności, przyniesie zadowalające efekty. Zapachy mogą wzbudzać konkretne emocje, dlatego niezwykle istotne jest to, aby dopasowywać je do klientów i wczuć się w ich potrzeby. Zapachy do branży zostały więc podzielone ze względu na swoje zastosowanie i efekt, jaki mają wywoływać, tak aby wyróżnić się na tle innych.

zapachy do branży

Jakie zapachy do branży wybrać?

Aromamarketing to nic innego jak sposób budowania relacji marki z klientem. Miły zapach unoszący się w powietrzu oddziałuje na samopoczucie odwiedzających, a wizyta w lokalu będzie przywodzić na myśl same pozytywne skojarzenia. Zastosowanie nut zapachowych określane jest również jako uwodzenie zapachem, czyli zabieg przynoszący wiele korzyści dla biznesu, zwiększający zaangażowanie klientów, a także kojarzący się z tym co przyjemne i ekskluzywne. Jakie zapachy dla różnych branż cieszą się największą popularnością? Jakie wybrać?

  • Branża stomatologiczna

W placówkach medycznych aromamarketing pełni rolę uspokajającą i relaksacyjną. Kojące nuty zapachowe są w stanie przyczynić się do poprawy samopoczucia, a także wywołują u pacjentów uczucie, że znajdują się w miejscu, gdzie zostaną otoczeni opieką profesjonalistów. Naturalne zapachy dostępne w sklepie ExpertAroma takie jak:  White Tea, Blue Sky, Lavender, Green Bamboo, Blue Ocean, Pure tworzą subtelną atmosferą, a także umilają czas spędzony na oczekiwaniu na wizytę. Co więcej, świeże zapachy kojarzą się z czystością i sterylnością, dzięki czemu gabinet stomatologiczny odbierany jest jako profesjonalny.

  • Branża kosmetyczna i kosmetyczno-estetyczna

Zapachy do branży zostały podzielone ze względu na to, jakie emocje mają wywoływać. W przypadku wizyty w salonie kosmetycznym niezwykle ważne jest zastosowanie specjalnych kompozycji zapachowych, które zapewnią klientom chwilę relaksu, wytchnienia i odprężenia. Wyjątkową atmosferę, a także poczucie prestiżu i luksusu dopełniają nuty zapachowe: City Tale, Miracle, Green Tea, Diamond, Orchid, Oriental Journey.

  • Salony fryzjerskie

Wizyta w salonie fryzjerskim to chwila tylko dla siebie. Aby podkreślić wyjątkowość tego wydarzenia, należy zadbać o odpowiednią kompozycję zapachową, która zapewni moment wytchnienia i wpłynie na odprężenie, relaks, a także sprawi, że lokal wyróżni się na tle konkurencji. W tym celu warto sięgnąć po zapachy takie jak: Pachuli; Omega; Cherry Blossom; Amani; Boss, czyli niezwykle eleganckie aromaty, które z pewnością będą przywodzić same pozytywne skojarzenia.

  •  Branża hotelarska

Czego oczekują goście obiektów hotelowych? Co zrobić, aby zdecydowali się na zaplanowanie kolejnego pobytu? Specjalne zapachy do hoteli sprawią, że znacznie poprawi się prestiż obiektu, co będzie widoczne chociażby w recenzjach osób odwiedzających. Co więcej, zastosowanie zapachów takich jak: Wood, Diamond, Earth, Jazz sprawi, że cały pobyt będzie kojarzyć się gościom z tym, co przyjemne.

  • Branża odzieżowa

Badania dowodzą, że 70% decyzji zakupowych podejmujemy w sklepie. Aby wpłynąć na klientów, należy zadbać o każdy szczegół. W tym wypadku szczególnie pomocne może okazać się zastosowanie odpowiedniego zapachu do branży w sektorze handlowym. Budowanie pozytywnej atmosfery może odbywać się nie tylko ze względu na klimat wnętrza, obsługę, ale również panujący zapach. Nuty takie jak: Sandalwood, Sceny Flower, Silimarilion, Nile Garden, Jasmine stymulują decyzje zakupowe u klientów i zachęcają do ponownych odwiedzin.

  •  Branża bankowa

Wizyta w banku kojarzy się z załatwieniem ważnych spraw. Aby klient miał pewność, że instytucja jest zorientowana na potrzeby klientów, warto zadbać o działania sensoryczne, które mogą okazać się pomocne w budowaniu odpowiednich odczuć u konsumentów. Zapachy dopasowane do branży takie jak: Santorini; Sweet rain; City tale; Earth z pewnością poprawią jakość oferowanych usług.

  • Branża gastronomiczna

Zapach unoszący się w lokalu gastronomicznym powinien być przede wszystkim dopasowany do profilu obiektu i potraw jakie serwujemy. Aromamarketing znalazł swoje zastosowanie w restauracjach, kawiarniach, jak i barach. Podczas doboru odpowiednich nut zapachowych warto kierować się również porami roku i otaczającymi nas zapachami lokalnych produktów. W tym celu warto sprawdzić zapachy takie jak: Tea, Coffee, Lemongrass, Spring Sunshine.

Aromamarketing dla różnych branż cieszy się obecnie dużą popularnością. Sprawdź, czym kierować się przy wyborze i jakie zapachy do branży wybrać. Jedno jest pewne – to sprawdzony sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie sprzedaży! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *