Magia zapachu, fakty i mity

Zapach na wagę złota

Zapach na wagę złota – czyli jak zapachy wpływają na sprzedaż wyrobów jubilerskich?

Biżuteria to nie przedmiot, który ma za zadnie zdobić ciało, upiększać, czy dodawać blasku. Każda ozdoba, którą nosimy, naznaczona jest czynnikami emocjonalnymi. Jedne mają związek z głęboką wartością sentymentalną, inne reprezentują normy kulturowe i społeczne.  Wspomnienia, uczucia, słowa – to wszystko może ujawniać się za każdym razem, gdy spojrzymy na podarowany nam przez bliską osobę naszyjnik, czy kupiony dla siebie pierścionek. Gdzie w tym wszystkim swoje miejsce ma zapach? Wybierz zapach na wagę złota!

Wpływ emocji na zakup biżuterii

Każdy zakup biżuterii do osobistego użytku, bądź też na prezent dla kogoś bliskiego, często inicjowany jest pod wpływem emocji – miłości, szczęścia, dumy, a nawet czasem poczucia winy czy strachu. Ta transakcja ma przekuć emocje w osobistą i pełną znaczeń biżuterię.

Właśnie ze względu na czynniki emocjonalne detaliści powinni starannie opracować strategię marketingową opartą na wielozmysłowym doświadczeniu. Ważnymi czynnikami są tutaj: zapach, muzyka, kolory, światło, tekstury. To one wpływają na sposób, w jaki klient postrzega markę.

Wpływ zapachów na zakup biżuterii

Jedno jest pewne – wartość sprzedaży wzrośnie, gdy zbuduje się harmonijną atmosferę w sklepie. Podobnie jak kamienie półszlachetne i szlachetne ucieleśniają konkretne znaczenia, tak i zapachowa wizytówka ma przetransformować cele sprzedawcy w wytworny zapach oraz emocjonalną reakcję klienta.

Zmysłowe zapachy róży, jaśminu, konwalii, wanilii, piżma i drzewa sandałowego mogą wyczarować uczucia miłości, komfortu i zaufania. To z kolei przekłada się na emocjonalne pragnienie zakupu pierścionków zaręczynowych i obrączek ślubnych. Zapach jest silnie związany z pamięcią i emocjami, dlatego też rozproszenie u jubilera odpowiedniego zapachu zapewni:

  • zwiększoną lojalność wobec marki,
  • poprawę wizerunku firmy,
  • zmniejszone odczucia upływu czasu, jaki spędza się w sklepie.

Dzięki aromatyzacji naszego salonu jubilerskiego nasz klient poczuje się lepiej a miejsce w jego oczach stanie się bardziej prestiżowe. Dzieje się tak ponieważ zapach niepozornie wpływa na mózg nasz, pracownika oraz naszych klientów.

Powrót do listy