Marketing zapachowy korzyści:
- wzrost subiektywnej oceny klientów
- wzrost deklaracji chęci powrotu
- zwiększenie rozpoznawalności marki
- eliminacja nieprzyjemnych zapachów
- zwiększenie wyników sprzedaży
- wzrost konkurencyjności
- utrwalenie wizerunku marki w pamięci klienta (pozytywne pierwsze wrażenie)
- podnosi profesjonalizm firmy
- tworzenie przyjemnej prozakupowej atmosfery
- zwiększenie prestiżu – zapach elegancji i bogactwa
- zwiększenie efektywności pracowników aż o 30%
- neutralizacja zapachów dających poczucie dyskomfortu
- podkreślenie walorów produktu
- wydłużenie czasu przebywania klientów w sklepie lub hotelu. Po co?
Zapachy mają konkretne oddziaływanie na pracę mózgu i grę hormonów, które wpływają na nasze zachowanie i podejmowane decyzje. Aromamarketing to idealne narzędzie do bezpośredniego kontaktu i nawiązania dialogu z klientem. Pamięć zapachowa to silny zmysł, dzięki wykorzystaniu zapachów zwiększasz potencjał rozpoznawczy Twojej marki.
Dobrze dobrany zapach sprawi, że klienci skojarzą Twoją markę z pozytywnymi emocjami i będą wobec niej lojalni. Aromatyzacja zwiększa rozpoznawalność Twojej marki, poprawia samopoczucie klientów i pracowników oraz wyróżnia Cię na tle konkurencji.
Stosowanie zapachów sprzyja poprawie samopoczucia w gabinetach masażu, medycyny estetycznej, salonach SPA, fryzjerski czy kosmetycznych.
Jak konkretnie zapachy mogą wpłynąć na naszych klientów?
- pobudzisz sprzedaż
- zatrzymasz przy sobie klientów
- wypracujesz silny wizerunek
- zbudujesz poczucie jakości
- zapracujesz na lojalność
- wysoka jakość postrzegania
- zapewnisz niezapomniane wrażenia
- podniesiesz jakość postrzeganych usług
- odróżnisz się od konkurencji
- zmniejszysz dyskomfort klientów i pracowników