Aroma marketing, Aromatyzacja dla domu, Aromatyzacja w biznesie, Magia zapachu, fakty i mity

Profesjonalne perfumy do wnętrz

Dyskretne perfumy do wnętrz

Na sensoryczne odczucia klienta sekretnie wpływają profesjonalne perfumy do wnętrz. A klient dzięki zapachowi długo odczuwa pozytywne emocje, jakie towarzyszyły mu podczas wizyty w Twoim sklepie, salonie, restauracji czy hotelu. Zapach daje Ci przewagę nad konkurencją. Dzięki zapachowi wyróżnisz się spośród setek podobnych Tobie firm. Może warto postawić na zapach który sprawi że nasz salon zostanie bardziej atrakcyjny?

Skuteczność zapachowej strategii potwierdzona badaniami

Kilkanaście lat temu niemiecka sieć handlowa sprawdziła jak perfumy do wnętrz wpływają na konsumenta.

W wyniku tego testu odnotowano:

  • wzmożone zadowolenie klientów,
  • aromamarketing wpływa na poprawę nastroju i doznań konsumentów,
  • lepsze podejście odwiedzających do miejsca i produktu,
  • wydłużony czas pobytu w sklepie,
  • częstsze podejmowanie decyzji pod wpływem emocji,
  • zwielokrotnioną tendencję do robienia zakupów,
  • częstsze kontakty z pracownikami,
  • perfumy do wnętrz polepszą ocenę personelu i obsługi

Pamiętaj najlepsze efekty aromatyzacji uzyskasz, gdy:

  • użyjesz mieszanki zapachów najwyższej jakości – pożegnaj się raz na zawsze z powszechnymi sprayami,
  • wybierzesz taką technologię aromamarketingu, dzięki której zaprezentujesz zapach na całej powierzchni lokalu,
  • dopasujesz kompozycje aromatów do światła, muzyki i wystroju wnętrza.

(Powyższe punkty zagwarantują Ci zadowolenie klientów i personelu, dłuższy czas spędzany w sklepie przez kupujących,  w końcu rozpoczynamy okres kiedy słupki sprzedaży wędrują w górę.)

Dlaczego węch skutecznie na nas oddziałuje?

Węch jest silnie rozwiniętym zmysłem. Choć może się to wydawać niemożliwe, człowiek rozpoznaje nawet do biliona różnych zapachów! W tym nasze liczne receptory węchu są w stanie wyczuć nawet specyficzną woń strachu lub silnego zdenerwowania. Spowodowane jest to wzmożonym działaniem hormonów, odpowiadających za konkretne nastroje. Co ciekawe, węch to zmysł, na którym zdecydowanie można polegać. Po prawie trzech miesiącach człowiek traci nawet do 55% zapamiętanych obrazów. Ilość zapamiętanych zapachów po tym samym czasie wynosi prawie 75% – to oznacza, że na długo zapamiętamy nie tylko pyszny smak słodyczy, ale też konkretny zapach do wnętrz z ciastkarni.

Magiczna 5 czyli pięć kluczowych korzyści które pozyskujemy dzięki marketingowi zapachowemu:

1. Zapachem zwiększysz swoją sprzedaż

Zapach ma tę właściwość, że natychmiast wyzwala w klientach emocjonalną reakcję. Dzięki temu może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

2. Zapachem zatrzymasz przy sobie większą ilość klientów

Amerykanie dowiedli, że zapach „powstrzymuje” klientów od opuszczenia aromatyzowanego lokalu. Przebywają w nim dłużej, dłużej się po nim rozglądają i wyrażają lepsze opinie na temat miejsc, w których unosił się ładny zapach.

3. Zapachem wypracujesz lepszy wizerunek

Zapachy pomagają ludziom zapamiętywać i tworzyć powiązania w ich umysłach. Aromat, który będzie Cię wyróżniał, sprawi, że klienci będą zawsze go kojarzyć z twoją marką i sklepem.

4. Zapachem zbudujesz poczucie jakości

Klienci odbierają perfumowane otoczenie  jako te lepszej jakości. Są wtedy skłonni płacić za produkt więcej, niż gdyby mieli możliwość kupna tej samej rzeczy w sklepie bez zapachu.

5. Zapach zapracuje na lojalność

Zapachy pomagają tworzyć głęboką więź klienta z daną marką czy produktem. przywołują przyjemne wspomnienia i sprawiają że klient powróci do naszego sklepu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się do czego jeszcze może przyczynić się dobrze dobrany zapach do pomieszczenia, to zapraszamy na stronę: https://expertaroma.pl/magia-zapachu-fakty-i-mity/profesjonalne-zapachy-do-pomieszczen/

Powrót do listy