Magia zapachu, fakty i mity

Profesjonalny zapach do sklepu

Profesjonalny zapach do Twojego sklepu

Aromatyzowanie staje się coraz bardziej popularną metodą na wyróżnienie sklepu. To dzięki niemu coraz więcej klientów decyduje się na wejście do środka i zakupy, a także powrót po kolejne artykuły. W całym tym procesie najistotniejsze jest, by odpowiednio dobrać zapach do danego pomieszczenia. Niezbędny jest więc profesjonalizm wykonywanych usług, zmysł oraz wizja, która pozwoli w pełni wykorzystać okazję do wzrostu sprzedaży, jaką jest idealnie dobrana aromatyzacja.

Dlaczego aromamarketing jest tak skuteczny?

Wydaje się, że zapach do sklepu to tylko kolejny dodatek, który pomaga zbudować przyjemne miejsce. Jednakże takie określenie aromamarketingu to o wiele za mało. O ile bowiem można przegapić ogłoszenie o zniżce lub ominąć promocję, bo dojdzie do świadomego uznania, że dana rzecz jest nam niepotrzebna, o tyle trudno oprzeć się odpowiednio dobranemu zapachowi. Zmysł węchu bowiem jest niezwykle pierwotny i od zawsze służył do tego, by poznawać świat w głębszy sposób. O ile wzrok mógł mylić, o tyle przykry zapach zawsze mocno zaalarmuje nas o niebezpieczeństwie lub odsunie od danego osobnika. To działa także w drugą stronę. Jeśli zapach do sklepu zostanie dobrany profesjonalnie, czyli będzie wywoływał uczucie przyjemności i odprężenia, to wiele osób tylko z tego powodu skusi się na wejście do środka i rozejrzenie się dokoła. Marketing sensoryczny bowiem działa o wiele lepiej niż reklama, która nie uwzględnia zmysłów, a zwłaszcza zmysłu zapachu. Podobnie jest bowiem z piekarniami, czy restauracjami. Jeśli unosi się z nich naprawdę przyjemny zapach, wtedy prawdopodobieństwo osób, które nie planowały wejścia, lecz zrobiły to, ponieważ zgłodniały właśnie poprzez rozchodzący się po okolicy zapach, wzrasta wielokrotnie. Podobnie jest jeśli decydujemy się jako przedsiębiorcy na profesjonalny zapach do sklepu. Będzie on kusił i zapraszał, a jednocześnie nie wymaga wielkich nakładów finansowych i zatrudniania kolejnych pracowników. To są właśnie zalety neuromarketingu, który dociera bezpośrednio do pokładów naszego mózgu odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji w bardzo prosty sposób. Albo coś jest atrakcyjne dla naszych zmysłów, wtedy szybciej dokonamy zakupu, albo nie. Wtedy nie pomoże żadne inne wywieranie wpływu, czy przekonywanie.

Wybierz zapach, który stanie się Twoją wizytówką

Dobrze dobrany profesjonalny zapach do sklepu to także wizytówka Twojego sklepu oraz Twoich produktów, czy usług. Jeśli spodoba się odbiorcom, to możesz być pewien, że ich system sprawi, by go nie zapomnieli. Tak działa przyjemność. Jeśli wejście do Twojego sklepu będzie równało się z doznawaniem przyjemności (dobra muzyka, odpowiednia przestrzeń, miła obsługa i oczywiście profesjonalny zapach), wtedy klienci będą chętnie i często wracać oraz robić zakupy.
Powrót do listy