Aromaterapia w gabinecie kosmetycznym to idealny pomysł dla niemal każdego fryzjera i kosmetyczki która ma do czynienia z wymagającymi klientami. Jakie są korzyści stosowania aromatyzacji w takich miejscach?
Jakie niesie zalety aromaterapia w gabinecie kosmetycznym?
- Przyjemne środowisko
Odpowiednio dobrane zapachy do salonu kosmetycznego tworzą miejsce. Klienci doznają wielu pozytywnych odczuć, gdy wdychają ładne zapachy, co sprawia, że chcą wrócić. Dany salon kojarzy im się z przyjemnością i relaksem, a stąd tylko mały krok do tego, by chętniej i częściej go odwiedzać
- Niezapomniane wrażenia
Klienci częściej pamiętają te salony, które były aromatyzowane. Zapominają zaś zazwyczaj o tych, w których nie rozpylano przyjemnych zapachów. Zapachy zostają nam bowiem na długo w pamięci i odsyłają z prędkością światła do danych miejsc, czy osób.
- Wysoka jakość postrzeganych usług
Konsumenci oceniają aromatyzowane produkty i usługi jako produkty wyższej jakości. Z tego właśnie powodu fryzjerzy często korzystają z perfumowanych kosmetyków do włosów. Jeśli coś pachnie, to od razu zyskuje więcej w oczach klienta, bowiem sam proces delektowania się zapachem jest już przyjemny, a jeśli jest on w parze z zadbaniem o urodę – wtedy można spodziewać się, że osoba tego doświadczająca, znacznie chętniej będzie chciała wracać do danego salonu.
- Zmniejszanie dyskomfortu
Dzięki przyjemnym aromatom czas oczekiwania na swoją kolej nie jest już taki uciążliwy. W ten sposób można zapobiec zdenerwowaniu, które zazwyczaj pojawia się, gdy są jakieś opóźnienia, czy któreś z zabiegów trwa nieco dłużej.
- Zwiększenie sprzedaży
Aromaterapia w salonie kosmetycznym, wpływa nieświadomie na klientów, dzięki niej nasz gość wyda więcej pieniędzy i chętniej wróci ponownie.
- Odróżnienie od konkurencji
Zapachy do salonu kosmetycznego wyróżnią Cię od konkurencji!
Perfumy do salonu kosmetycznego pomaga odróżnić salony fryzjerskie i saloy piękności od konkurencyjnych lokali. Dzięki zapachowi można nadać danemu salonowi konkretny styl, co zapada w pamięć klientom.
(Zapachowe rozwiązania pozwalają na budowanie lojalności. Marketing sensoryczny stymuluje wszystkie zmysły klientów. Jeśli zapachy wykorzystuje się w odpowiedni sposób, zyskuje się trwałą lojalność wobec marki, klienci powracają i polecają dany salon swoim znajomym.)